marți, 11 ianuarie 2011

Deodorant Natural Homemade

Transpirația este un fenomen natural, prin care organismul elimină toxine și își asigură echilibrul termic. 
Transpirația nu are miros inițial, efectul neplăcut apărând la contactul cu bacteriile aflate pe suprafața pielii. Axila este o parte a organismului care nu beneficiază de prea mult oxigen și unde temperatura se menține în jurul valorii de 37ºC (mediu deosebit de propice pentru proliferarea bacteriilor).
Pentru a îndepărta această problemă, marile corporații din industria cosmeticelor au introdus în compoziția antiperspirantelor clorhidratul de aluminiu, care are rolul de a inhiba transpirația. Acest lucru este nesănătos însă, toxinele fiind reținute în organism. Lucrul care ne interesează pe noi ar trebui să fie eliminarea mirosului transpirației și nu stoparea acesteia.
Pe lângă această problemă majoră, uitându-ne pe eticheta unui antiperspirant, putem regăsi și alți compuși care nu sunt prea prietenoși cu organismul nostru.
Alternativa poate fi un deodorant natural solid.
O rețetă pe care am regăsit-o pe mai multe site-uri, și pe care am adoptat-o și eu, cu mici modificări este următoarea:
      - 5 linguri unt de shea si cacao bio, nerafinate;
      - 3 linguri bicarbonat de sodiu;
      - 2 linguri amidon de porumb;
      - 2 capsule de vitamina E lichidă;
      - câteva picaturi de ulei esențial.
Eu am folosit 50 gr. unt de shea și 50 gr. unt de cacao. Bicarbonatul l-am dat prin râșnița de cafea pentru a deveni mai fin.
Unturile, bicarbonatul și amidonul se amestecă pe bain-marin până se topesc unturile. Durează doar câteva minute. Aveți grijă ca temperatura compoziție să nu fie prea mare pentru a nu distruge proprietățile unturilor.
Când compoziția se răcește puțin se adaugă conținutul a două capsule de vitamina E. Atunci când compoziția este aproape răcită, se adaugă și uleiul esențial. Pentru un rezultat bun, puteți folosi ulei esențial de tea tree și/sau lavandă (care au efect antibacterian). Pentru o aromă mai placută, puteți adăuga și ulei de portocale, lămâie, bergamotă, ylang-ylang sau orice alt ulei care vă place.
Eu am turnat compoziția într-un recipient de deodorant solid pe care îl aveam și într-o cutie de la o cremă de față. După, se pune în frigider până a doua zi pentru a se întări. Se aplică un strat subțire pe pielea curată.
Notă: Uleiurile esențiale se folosesc cu prudență. Pentru cantitatea de produs realizată mai sus (cca. 100 gr.) se folosesc în jur de 10-20 picaturi de ulei esential.
Vă recomand să vă faceți mai întâi un test pentru a știi dacă sunteți alergici la uleiurile pe care le utilizați. Într-o lingură de ulei de măsline puneți o picătură de ulei esențial. Înmuiati o dischetă demachiantă în acest amestec și tamponați o zonă de pe mână. Dacă după un timp de la aplicare, observați o înroșire a zonei sau simțiți o arsură, înseamnă că trebuie să renunțați la acel ulei esențial.

2 comentarii:

Acum, intrebarea este: are un efect bun asupra transpiratiei sau nu? :-)

Pentru mine a mers foarte bine. L-am facut anul trecut în iulie, deci vara. Și pot să spun că nu am avut nevoie de mai mult de o aplicare pe zi.
Cantitatea de mai sus m-a ținut cam 5 luni.

Trimiteți un comentariu

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More