luni, 6 februarie 2012

Creativitatea în produsele "homemade" - Săpunuri naturale

Lumea săpunurilor "homemade" este un teritoriu magic, unde creativitatea începe să prindă forme, culoare, nuanțe și parfum.
Vorbeam acum câteva zile cu două prietene despre creativitate - ce anume ne blochează creativitatea, ce ne face să ne-o reprimăm. Și aș putea spune că factori semnificativi ar putea fi neputința de a vedea și partea bună, neîncrederea în sine, anumite situații și persoane din trecutul nostru, controlul oferit de obișnuință, de situațiile deja cunoscute, rezistența la schimbare, faptul că nu mai dăm atenție detaliilor etc.
Cred că ai avut și tu, in parcursul vieții, momente când ai simțit că poți face ceva mai mult, că există ceva în tine care așteaptă să iasă la suprafață, că scopul și drumul tău parcă nu sunt cele actuale.
Sunt extrem de recunoscătoare că am dat viață unei voci din interior și că mi-am lăsat pasiunea să prindă rădăcini.
Este un lucru extraordinar să poți vorbi cu zâmbetul pe buze despre ceea ce faci, să te bucuri de orice realizare și să poți dărui celorlalți din cunoștințele tale.
Produsele homemade îți provoacă imaginația și, în mod special săpunurile preparate prin metoda "la rece", îți oferă nenumărate posibilități. Iar creativitatea mea a fost deosebit de prolifică de când a început anul :)
Acest lucru s-a tradus prin modificarea rețetelor la săpunurile pe care deja le preparam - le-am făcut mult mai emoliente și hrănitoare - și am "inventat" alte 5 săpunuri noi.
Pe 3 dintre săpunurile noi o să le prezint în continuare, pentru că deja s-au uscat și am apucat să folosesc din ele.
Primul, în rândul preferințelor, este săpunul natural "Mint & Pepper". Demult îl am în minte și a ieșit chiar mai bine decât îl imaginam :)
Săpunul conține (în ordinea descrescătoare a ingredientelor): apă distilată, ulei de măsline, ulei de palmier, ulei de cocos, NaOH, ulei de sâmburi de struguri, ulei de ricin, unt de Shea, uleiuri esențiale de piper negru și mentă, pigment mineral ultramarin și verde.
Este un săpun emolient, face o spumă densă și fină și lasă pielea moale și hidratată. Se poate folosi atât pentru corp, cât și pentru față. Are un ușor efect de încălzire datorită uleiului esențial de piper, dar și un parfum "fresh" și dulceag, datorită uleiului esențial de mentă.
Următorul pe listă este săpunul natural "In Love", căruia am vrut să îi ofer o notă aparte având în vedere sărbătorile ce vin: Sf. Valentin, Dragobetele, 1 și 8 Martie.
Săpunul conține: apă distilată, ulei de măsline, ulei de cocos, ulei de palmier, NaOH, unt de Shea, ulei de ricin, ulei de arahide, pudră de turmenic, uleiuri esențiale de roiniță și ylang-ylang. Buzele ispititoare sunt făcute din compoziția pentru "Trandafirul Orientului" - pe care o poți vizualiza accesând pagina de Facebook, aici
Combinația de uleiuri esențiale este delicioasă, iar săpunașul este o binecuvântare pentru piele. 
Săpunul "Salam de biscuiți" are o poveste foarte amuzantă. Este primul săpun rotund pe care l-am făcut și este un săpun care are ca bază, untul de Shea. Demult îmi doresc un săpun care să conțină foarte mult din acest unt minunat.
Untul de Shea este alcătuit din foarte multe substanțe nesaponificabile și care hrănesc pielea în profunzime.
Acest săpun trebuia să aibă culoarea albă, numai că... surpriză. În momentul în care l-am preparat, m-am gândit eu că ar fi minunat dacă i-aș adăuga și un pic de miere :) Când l-am scos din formă, n-am avut niciun dubiu că am reușit să fac un desert bun-bun de tot pentru piele și că denumirea lui va fi aceasta și nu "Royal Shea", așa cum intenționam! :)
Deci, la ingrediente, punem așa: apă distilată, unt de Shea, ulei de măsline, ulei de cocos, NaOH, ulei de sâmburi de struguri, ulei de ricin, unt de cacao, ulei de susan, lapte praf, argilă albă, miere de albine, uleiuri esențiale de roiniță, lime și mentă, fragmente din săpunul "Fantezie de Iarnă".

Așadar, revedind la creativitate, te provoc să faci ceva ce îți place, să te simți bine, să nu te mai plângi de zăpada de afară, de criza economică sau de orice altceva și să privești aceste lucruri și din perspectiva pozitivă, creatoare.

Zilele acestea o să încarc și celelalte 2 săpunuri, realizate săptămâna trecută, pe pagina de Facebook
So, stay tuned :)


2 comentarii:

Te cunosc de multi ani si-ti admir ambitia, seriozitatea, perseverenta si creativitatea cu care ai abordat acest domeniu pus in slujba intretinerii cu resurse pur naturale.
Iti urmaresc evolutia, folosesc cu incredere si placere produsele tale si ma bucur sincer ca te straduiesti sa imbunatatesti calitatea lor.
Iti doresc mult succes in continuare!

Multumesc foarte mult pentru cuvintele frumoase! :)

Trimiteți un comentariu

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More